Trudne sytuacje z pacjentem zdenerwowanym i pacjentem o zwiększonych wymaganiach i roszczeniach Olecko
grafika
Termin:
Od 07-12-2015, 9:00
Do: 07-12-2015, 16:00
Inni Organizatorzy:

Starostwo Powiatowe Olecko

Szkolenie dedykowane personelowi medycznemu.

Program szkolenia:

  1. Podstawowe zasady w kontaktach z pacjentami.
  2. Trudne rozmowy - komunikacja bezpośrednia i telefoniczna.
  3. Subiektywne i obiektywne wyznaczniki „trudności” pacjenta.
  4. Charakterystyka „kłopotliwych” pacjentów (starszy; niepełnosprawny; dziecko i rodzic dziecka; pacjent o postawie roszczeniowej, niezadowolony, rozczarowany; pacjent nieuprzejmy lub agresywny; pacjent upośledzony umysłowo lub chory psychicznie; pacjent, który kłamie lub manipuluje; inne osobowości).
  5. Wpływ typu osobowości pacjenta na przebieg rozmowy.
  6. Warunki zewnętrzne i ich wpływ na przebieg spotkania pacjent – pracownik.
  7. Pozytywne pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne.
  8. Elementy robienia dobrego wrażenia: mowa ciała, sposób wypowiadania się, etykieta, kontakt z pacjentem, empatia.
  9. Zasady prowadzenia rozmowy w zależności od wieku, cech, statusu rozmówcy.
  10. Zaufanie w kontakcie z pacjentem (wiarygodność, uczciwość, kompetencja, dobra wola, zrozumienie w warunkach pracy placówki medycznej).
  11. Docieranie do istoty problemu pacjenta.
  12. Rola właściwych pytań i umiejętności słuchania.
  13. Komunikowanie pacjentowi złych wiadomości – podstawowe zasady.
  14. Dyskusja z pacjentem, który nie jest zadowolony z rozwiązania. Techniki zbijania obiekcji.
  15. Rady dla pacjenta – kiedy i w jaki sposób ich udzielać.
  16. Emocje na linii pacjent – pracownik placówki służby zdrowia. Jak sprawnie odczytywać emocje rozmówcy i adekwatnie na nie odpowiadać np. gdy ten reaguje zbyt gwałtownie
    i emocjonalnie; co robić, gdy pacjent płacze.
  17. Zarządzanie czasem. Jak obsłużyć pacjenta w sposób szybki i rzeczowy. 
Lokalizacja
MIEJSCE: Olecko
Lokalizacja
Powrót
Drukuj
Pdf
Wypowiedz się
Debug toolbar